Logitechs produkter prisbelönta med Red Dot Design Award

–     Logitech Cube och Logitech Wireless Solar Keyboard K750 är årets vinnare

STOCKHOLM, Sverige, 17 april 2012 – Logitech Cube och Logitech Wireless Solar Keyboard K750 koras som årets vinnare i red dot design award där 1 800 tillverkare skickade in över 4 500 bidrag. Logitech har sedan 2006 tilldelats elva red dot design awards för sin design och höga kvalitet.

Logitech Cube
Logitech Cube är en datormus med unik design som kan omvandlas till en presentatör med en enkel handrörelse. När musen används som datormus kan man lätt skrolla och klicka sig fram på webben. För att få Logitech Cube i presentationsläge behöver du endast lyfta upp musen så omvandlas den till en presentatör.

Logitech Wireless Solar Keyboard K750
Logitechs K750 har blivit uppmärksammad för dess minimala inverkan på miljön. Tangentbordet drivs av inbyggda solceller som kan laddas av både inomhus- och utomhusljus. K750 kombinerar en stilren design med kvalitet och innovation.

– Det är en ära att två av våra produkter tilldelats detta prestigefyllda pris. Vi lägger ner mycket tid på att utveckla och testa våra produkter för att försäkra oss om att vi levererar kvalitet, design och innovation till konsumenterna. Red dot design award bekräftar vår prestation och vi är mycket stolta över priset, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Den officiella prisutdelningen kommer att äga rum den 2 juli 2012 i Aalto-teatern i Essen, Tyskland. Samtliga prisbelönta produkter kommer att ställas ut på Red Dot Design-museet i Essen mellan 2 juli 2012 – 30 juni 2013. Samtliga produkter finns nu tillgängliga i butik och på www.logitech.com