Mac-kompatibel kamera från Logitech

Logitech HD Pro Webcam C910 är nu Mac-kompatibel och kan användas till program som iChat, Photo Booth, iPhoto, iMovie och FaceTime. Man kan även ringa videosamtal i HD-kvalité via Logitech Vid HD och Skype 5.0 Beta för Mac OS X

Stockholm den 5 januari 2011 Logitech meddelar att deras flaggskepp Logitech® HD Pro Webcam C910 nu är Mac-kompatibel. Det innebär att Logitechs senaste webbkamera är direkt förberedd för iChat®, Photo Booth® och FaceTime® (plug-and-play). Med den senaste mjukvaran från Logitech för Mac kan man även uppleva videoinspelningar i Full-HD (1080p) och ladda upp videomaterial till Facebook™, YouTube® och Twitter™, med ett klick, samtidigt som man har en sömlös integration med redigerings- och hanteringsfunktionerna i iPhoto® och iMovie®. Mac-entusiaster har även möjlighet att genomföra snabba, enkla och kostnadsfria samtal via Logitechs tjänst för videosamtal, Logitech Vid™ HD, och kan även använda Skype® 5.0 Beta för Mac OS X - allt i HD-kvalité på 720p.

-       Vi är glada över att vi nu kan erbjuda Mac-användare den första webbkameran som erbjuder videosamtal med en bildkvalité på 720p och videoinspelning i full-HD, 1080p. Vår top-of-the-line webbkamera C910 kommer leverera bästa kvalité till den kräsna Mac-användaren och är redo för att leverera direkt efter att man kopplat den till sin Mac, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Högsta kvalité på alla sätt
Logitech HD Pro Webcam C910 tar användarna närmre personerna man vill titta på och prata med på många sätt. Kameran erbjuder förstaklassig autofokus (även vid närbilder på upp till 7 cm) och kristallklart stereoljud med två mikrofoner - en på vardera sidan om webbkamerans lins.  Stillbilder tas med en kvalité på 10-megapixel, och man kan bearbeta sina bilder med iPhoto innan de skickas iväg med ett par enkla klick via e-post.

Det går snabbt och enkelt att spela in, redigera och ladda upp skarpt material i full-HD (1080p) till Facebook eller Youtube, samt posta videolänkar till Twitter. (För att spela in och ladda upp full-HD-video behöver man ladda ner Logitech Webcam Software for Mac via www.logitech.com/c910.)

Pris och tillgänglighet
Logitech HD Pro Webcam C910 finns tillgänglig på den svenska marknaden med ett rekommenderat cirkapris på 999 SEK. Logitech Webcam Software for Mac kan laddas ner gratis via www.logitech.com/c910. För mer information om Logitechs HD-webbkameror besök: www.logitech.com/webcams

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Mobil: +46 (0)76 545 40 14
jonathan.stara@spotlightpr.se