Solcellsdrivet tangentbord vinner designpris

Logitech Wireless Solar Keyboard K750 vinner iF Design Award

Stockholm, 1 december 2011 — Logitechs solcellsdrivna tangentbord Wireless Solar Keyboard K750 har vunnit det prestigefulla förstapriset för konsumentproduktdesign i International Design Award (iF) 2012. K750 var ett av hela 3000 bidrag i datorkategorin.

– Vi är hedrade att Wireless Solar Keyboard K750 fått denna utmärkelse. Självklart vill vi fortsätta utveckla produkter som underlättar människors användning av teknologi i vardagen. Utmärkelsen är ett bevis på hur hårt vi jobbat med designen för tangentbordet och ett erkännande för Logitechs prioritering av innovation, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Logitech Wireless Solar Keyboard K750
Logitech Wireless Solar Keyboard K750 styrs helt av solceller och skrivbordslampan fungerar lika bra som direkt solljus för att ladda cellerna. Batteriet håller upp till tre månader utan ljus efter full laddning.

Med konkava tangenter kan du njuta av snabbare, tystare och skönare skrivande. Fri från PVC-plaster och med en återvinningsbar förpackning är detta tangentbord skapat för att minimera påverkan på miljön. Tangentbordet finns även tillgängligt för mac-användare, mer information finns på www.logitech.com/sv-se

Om iF Design Awards
I 58 år har iF Design Award varit ett internationellt kännetecken för utmärkt design. iF Design Award tilldelas av International Forum Design och är en av de mest prestigefyllda designtävlingarna i världen med över 2000 bidrag från 30 olika länder varje år. iF finns representerade i Tyskland, Taiwan, Korea och Brasilien.

Mejl: johanna.nytomt@spotlightpr.se