Anställd utreds för oegentligheter

Lohilo Foods AB (publ) (”Bolaget”) meddelar idag att Bolaget har tillsatt en utredning gällande misstänkta ekonomiska oegentligheter i koncernens verksamhet. Utredningen inbegriper en av koncernens anställda. Personen i fråga har polisanmälts och är arbetsbefriad tills dess att utredningen fortlöpt och ytterligare information om det inträffade har framkommit. Bolaget har för avsikt att lämna en uppdatering om status för utredningen och ärendet i samband med presentationen av dess bokslutskommuniké, d v s den 24 februari 2022. Utifrån nuvarande förutsättningar går det inte att utesluta att resultatet av utredningen kan leda till resultatpåverkan.

Certified Adviser är FNCA,  Nybrogatan 34 Tel: 08-528 00 399 E-mail: info@fnca.se

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se resp 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser.

Denna information är sådan som LOHILO Foods AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 februari 2022 kl. 08.30 CET

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Halo Top.