Idag är första dag för handel i Lohilo Foods på Nasdaq First North Growth Market

Idag, den 26 oktober 2020, inleds handeln i Lohilo Food AB:s (”Lohilo Foods” eller ”Bolaget”) aktier på Nasdaq First North Growth Market. Aktien handlas under kortnamnet LOHILO. Aktiens ISIN-kod är SE0014262549.

Erbjudande av aktier inför notering

Inför noteringen på Nasdaq First North Growth Market har Bolaget genomfört en riktad nyemission av aktier till allmänheten med total emissionslikvid om cirka 30 MSEK. Nyemissionen tecknades till cirka 960 procent (inkluderat teckningsåtaganden) och tillför Lohilo Foods cirka 1 000 nya aktieägare.

Rådgivare
Stockholm Corporate Finance är finansiell rådgivare och MAQS Advokatbyrå är legal rådgivare till Lohilo Foods. Nordnet Bank AB har varit Selling Agent och Hagberg & Aneborn Fondkomission har agerat emissionsinstitut i samband med nyemissionen.

Certified Adviser

Lohilo Foods har utsett FNCA Sweden AB till Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

Richard Hertvig, VD, Lohilo Foods AB
richard@lohilofoods.com

Otto Rydbeck, VD, Stockholm Corporate Finance AB

+46 (0)8-440 56 40
otto.rydbeck@stockholmcorp.se

Om Lohilo FoodsLohilo Foods AB (publ) (tidigare Alvestaglass AB) som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional foods. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Alvestaglass, Järnaglass samt distribution av Häagen-Dazs, NICK’s, Halo Top och Bubbies. Huvudkontor, fabrik och centrallager ligger i Växjö och Bolagets marknadskontor återfinns i Stockholm.
Om Stockholm Corporate Finance AB

Stockholm Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning avseende kapitalanskaffning, ägarförändringar, fusioner och förvärv (M&A) till börsnoterade och privata företag och dess ägare. Stockholm Corporate Finance är exklusiv svensk partner i det globala nätverket M&A Worldwide som består av 50 M&A-rådgivare och investmentbanker i 35 länder. Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i branschorganisationen SwedSec Licensiering AB. www.stockholmcorp.se