Lohilo Foods ingår sälj- och distributionssamarbete med Sproud International

Report this content

Lohilo Foods har ingått avtal med Sproud International för säljbearbetning och distribution av Sproud´s produkter i den svenska dagligvaruhandeln med start under hösten 2022.

Sproud International är ett food-tech bolag som utvecklar växtbaserade ärtdrycker. Sproud grundades 2018 och finns idag i över 30 länder och har som ambition att vara alternativet till traditionella mejeriprodukter. Produktportföljen består idag av växtbaserade mjölkdrycker i flera varianter samt nyligen lanserad Islatte i två varianter. Bland Sprouds investerare finns VGC Partners, Dream Beverage Group och Findeln Holding.

• Vi ser fram emot att samarbeta med Sproud. De har inte bara byggt ett starkt varumärke och har produkter som är smakmässigt i högsta klass utan möter även behovet av fler hållbara livsmedel i butikernas hyllor. Med Lohilos starka säljorganisation och vår distribution kan vi få Sproud att ta nästa kliv i Sverige – Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods AB.
  • Kategorin för växtbaserade alternativ är en framtidskategori. Att samarbeta med Lohilo som har samma snabbfotade entreprenörskultur och stark butiksnärvaro skapar en bra grund för ett framgångsrikt samarbete där vi kan skala upp distributionen till nästa nivå i vår tillväxtresa – Sara Berger, VD på Sproud International AB.

För ytterligare information kontakta:

Richard Hertvig, VD, richard@lohilofoods.com, +46 70886 94 44

Om Lohilo Foods AB (publ)

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Halo Top.

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö | Org.nr: 556740-7050 | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se respektive 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser.”