Lohilo Foods lanserar ny kategori inom kosttillskott

Under juli månad lanserar LOHILO en ny kategori med flera nya produkter inom kosttillskott.

Under juli månad lanserar LOHILO åtta (8) stycken olika kosttillskott i pulverform med funktionerna Kollagen respektive BCAA. Detta är en ny kategori för LOHILO som ytterligare kommer att stärka den funktionella inriktning med bra smaker som varumärket har. Produkterna produceras i Sverige och kommer initialt att finnas tillgängliga på LOHILO´s e-handel, lohilo.se. Under hösten kommer liknande produkter med andra funktioner att lanseras.

- Vi sett en ökad efterfrågan i Sverige och internationellt för denna typ av välsmakande funktionella produkter och utökar därför portföljen med en ny kategori säger Lohilo´s marknadschef Tuss Odin-Ekman. Förvärvet av Superfruit, under våren 2021, har möjliggjort att vi snabbt kunnat utveckla och producera dessa nya fantastiska produkter till våra LOHILO-konsumenter för att hjälpa dom att känna sig som den ultimata versionen av sig själva.

För ytterligare information kontakta: Tyrone Andersson, vd, tyrone.andersson@lohilofoods.com, +46 70 75 10 340

Lohilo Foods AB (publ), tidigare Alvestaglass AB, som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Halo Top och Häagen-Dazs.

Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se respektive 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser.