Lohilo lanseras hos kedjan Deli de Luca i Norge

Den norska kedjan Deli De Luca listar in LOHILO 350 ml med fyra smaker i 25 butiker och två smaker i 100 bensinstationer from vecka 8.

Deli de Luca är en av de största convenience butikskedjorna i Norge med stort fokus på kvalitet och starka varumärken.

• Vi har höga ambitioner på exportsidan och har tidigare framgångsrikt etablerat oss på flera europeiska marknader. Vi är mycket glada över att växa i Norge där vi ser stora utvecklingsmöjligheter för våra produkter och särskilt på Deli de luca med sin köpstarka kundkrets och fina sortiment, säger Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods AB.

För ytterligare information, kontakta:
Richard Hertvig, CEO, Lohilo Foods AB
E-post:
 richard@lohilofoods.com

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Bubbies och Alvestaglass.

Hejaregatan 30, 352 46 Växjö | Org.nr: 556740-7050 | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB innehar Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se respektive 08-684 211 10, uppdraget som Certified Adviser.”