LOHILO lanseras i 640 danska dagligvarubutiker

Nu kommer danskarna äntligen att få njuta av LOHILOs funktionella glass. Lohilo Foods lanserar med Danmarks ledande dagligvarukoncern Salling Group. Lanseringen sker stegvis på de välkända butikskedjorna Netto, Føtex och Bilka från mitten på januari för att nå full distribution under mars. Listningar har även erhållits med produkter inom kategorin hälsa.

-Vi har höga ambitioner på exportsidan och har tidigare framgångsrikt etablerat oss på både den finska och holländska marknaden. Vi är mycket stolta över att nu även lansera i Danmark och att genom vårt samarbete med Danmarks största grossist nå så många som 640 danska butiker, säger Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods AB.

Richard Hertvig, VD, richard@lohilofoods.com, +46 70886 94 44

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies, Halo Top och Sproud.

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB uppdraget som Certified Adviser.”