LOHILO startar upp försäljning i Kina via e-handelsplattformen Taobao

Taobao är en av världens största e-handelsplattformar som ägs av Alibaba Group Holding Limited. Alibaba är ett av världens största e-handelsföretag tillsammans med andra som t.ex Amazon. Plattformen Taobao.com erbjuder försäljning online för företag direkt till konsument i Kina. - Att nå konsumenter på en av världens största e-handelsplattformar med våra funktionella produkter är något som vi arbetat intensivt med under en längre tid, säger vd Tyrone Andersson. För LOHILO som varumärke kommer det att öppna upp en ny jättemarknad som vi kommer att utveckla tillsammans med våra lokala samarbetspartners. - Vi vill använda den kinesiska marknaden för att lansera ett flertal nya och innovativa funktionella produkter under året som vi vet efterfrågas, säger Tyrone vidare. Det är ett otroligt spännande land och vi tror att etableringen där kommer att hjälpa till att positionera LOHILO på den asiatiska marknaden.

Tyrone Andersson, COO, +46 70 75 10 340, tyrone.andersson@lohilofoods.com