Martin Lyberg avslutar sin tjänst som vice VD i Lohilo Foods

Martin Lyberg har meddelat att han önskar avsluta sitt uppdrag som vice VD. Martin Lyberg grundade Superfruit Scandinavia AB 2007 som Lohilo Foods sedermera förvärvade 2021. Martin har arbetat som vice VD i Lohilo Foods sen dess.

”Martin har betytt mycket för Superfruits integration med Lohilo Foods senaste åren. Under tiden på Lohilo Foods har Martin lyckats bredda och förbättra produktsortiment och effektiviserat supply chain avsevärt. Vi är nu igenom med det arbetet och har en solid och effektiv organisation. Vi tackar Martin för det fina arbetet han gjort och önskar honom lycka till med nya framtida uppdrag”, säger Lohilo Foods VD Richard Hertvig.

Martin kommer att arbeta sin sista arbetsdag den 30 april enligt överenskommelse med Lohilo Foods. Martin lämnar således ledningsgruppen i Lohilo Foods och tills vidare ersätts han inte eftersom hans arbetsuppgifter kommer att fördelas ut internt.

För ytterligare information, kontakta:
Richard Hertvig, CEO, Lohilo Foods AB
E-post:
 richard@lohilofoods.com

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Bubbies och Alvestaglass.

Hejaregatan 30, 352 46 Växjö | Org.nr: 556740-7050 | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB innehar Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se respektive 08-684 211 10, uppdraget som Certified Adviser.”