Martin Lyberg ny vice VD i LOHILO Foods.

Martin Lyberg grundare och VD för Superfruit Scandinavia AB blir ny vice VD för Lohilo Foods from 4 oktober 2021. Rollen är ny i koncernen.

Styrelsen i Lohilo Foods AB (publ.) har utsett Martin Lyberg till vice VD med omgående tillträde. Martin som är en av grundarna till Lohilo Foods dotterbolag Superfruit kommer att ingå i ledningsgruppen och avlasta VD Richard Hertvig på koncernnivå. Martin kommer att ansvara för Supply chain, Produktutveckling och dessutom kommer han att förstärka koncernen inom förvärvsfrågor.

”Med Martins engagemang breddar vi ansvaret i ledningsgruppen och får en förstärkning inom flera viktiga områden. Martin har gedigen bakgrund inom produktutveckling samt produktion- och förvärvsfrågor. Han kommer att spela en mycket viktig roll i vår framtida expansion”, säger Hans Jacobsson, Ordförande i Lohilo Foods..

”Jag är mycket taggad över att få engagera mig mer på koncernnivå i Lohilo. Jag är väldigt stolt över vad jag åstadkommit med Superfruit och nu börjar nästa tillväxtresa med Lohilo” kommenterar Martin Lyberg, vice VD i Lohilo Foods

Hans Jacobsson, Styrelseordförande, +46 70 56 87 637

hans@nowa.se

Richard Hertvig, VD, +46 70 886 94 44

richard@lohilofoods.com

Lohilo Foods AB (publ) (tidigare Alvestaglass AB) som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland.

Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Alvestaglass, och Häagen- Dasz.

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö. | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se resp 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser

Richard Hertvig
richard@lohilofoods.com

Lohilo Foods AB (publ) 556740-7050 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade 2008 som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torra kategorier med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Järnaglass. Huvudkontor, fabrik och centrallager ligger i Växjö med försäljningskontor i Stockholm.

Aktien handlas sedan 2020-10-26 på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under beteckningen LOHILO. Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB (publ) innehar FNCA Sweden AB, info@fnca.se respektive 08-528 00 399, uppdraget som Certified Adviser.

Lohilo Foods AB (publ)

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö • Tel: 0470-72 91 78 • www.lohilofoods.com • E-post: info@lohilofoods.com

Citat

Hans Jacobsson, Ordförande i Lohilo Foods.
Martin Lyberg, vice VD i Lohilo Foods