Richard Hertvig ny VD i LOHILO Foods

Grundaren, huvudägaren och tidigare VD Richard Hertvig blir ny VD för Lohilo Foods from 1 oktober 2021. Han efterträder Tyrone Andersson som varit VD sedan februari 2021.

Styrelsen i Lohilo Foods AB (publ.) har utsett Richard Hertvig till VD med omgående tillträde. Richard Hertvig var med och grundade LOHILO Foods 2008 och har varit VD sedan starten fram till februari 2021. Richard lämnade VD rollen för att fokusera på långsiktiga utvecklingsfrågor. Nu tillträder han igen för att säkerställa att den strategiska målen avseende tillväxt och lönsamhet uppnås.

Hans Jacobsson, Styrelseordförande, +46 70 56 87 637

hans@nowa.se

Richard Hertvig, VD, +46 70 886 94 44

richard@lohilofoods.com

Lohilo Foods AB (publ) (tidigare Alvestaglass AB) som grundades 2008 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland.

Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Alvestaglass, och Häagen- Dasz.

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö. | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB, som nås på info@fnca.se resp 08-52800399, uppdraget som Certified Adviser

Richard Hertvig +46708869444

Lohilo Foods AB (publ) 556740-7050 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade 2008 som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torra kategorier med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Järnaglass. Huvudkontor, fabrik och centrallager ligger i Växjö med försäljningskontor i Stockholm.

Aktien handlas sedan 2020-10-26 på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under beteckningen LOHILO. Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB (publ) innehar FNCA Sweden AB, info@fnca.se respektive 08-528 00 399, uppdraget som Certified Adviser.

Lohilo Foods AB (publ)

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö • Tel: 0470-72 91 78 • www.lohilofoods.com • E-post: info@lohilofoods.com