Grythyttans Gästgivaregård inviger boulebanor

Report this content

Tisdagen den 18 juni kl. 16:00 inviger Grythyttans Gästgivaregård två nya boulebanor vid en bandklippningsceremoni. Boule är ett enkelt och lättsamt sätt att umgås på som i kombination med god mat och dryck skapar en riktigt fransk magi och glädje.

- Gästerna kommer till oss för att njuta av mat och dryck – och möjligheten att kunna umgås över ett parti boule vet vi kommer uppskattas mycket, säger Mia Spendrup, vd för Grythyttans Gästgivaregård. Boule är ett bra sätt att umgås på eftersom det inte kräver några förkunskaper och det går att spela över generationer.

Grythyttans Gästgivaregård vill hälsa alla som vill komma och ta ett glas i baren och spela ett parti boule varmt välkomna. Banorna kan bokas i receptionen och det går också bra att komma spontant och se om de är lediga. Priset är 100 kr per bana och timme.

Grythyttans Gästgivaregård har öppet under sommaren för alla som vill uppleva en härlig mat- och dryckesupplevelse och bo i våra personligt kärleksfullt inredda rum.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, presskontakt, tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se
Mia Spendrup, vd, tel: 0591-63100, e-post: mia.spendrup@lokabrunn.se

Om Grythyttans Gästgivaregård:
Loka Brunn AB ägs sedan år 2007 av familjen Spendrup och består av Loka Brunn, Grythyttans Gästgivaregård och Måltidens Hus. Ett besök på Grythyttans Gästgivaregård som grundades år 1641 är en kulinarisk resa där det finns tillgång till en av nordens mest exklusiva vinkällare. Spännande historier och kulturarv varvas med nutid och framtid, genom maten och våra personligt kärleksfullt inredda rum. Här finns 54 rum och 105 bäddar fördelat på enkel- och dubbelrum samt sviter. https://grythyttansgastgivaregard.se