Loka Brunn tackar samhällets hjältar i Bergslagen

Report this content

Under de omständigheter som råder vill Loka Brunn uppmärksamma de som arbetar med samhällsbärande funktioner och som har en ovärderlig roll i den kris som vi nu står inför med Corona och Covid-19.

De som har en samhällsbärande tjänst i Bergslagen, samt deras familjer och vänner, inbjuds att till självkostnadspris nyttja Loka Brunns spa.

- Det är vårt sätt att säga tack, med en förhoppning att de som sliter så hårt får tanka energi, säger Mia Spendrup, vd för Loka Brunn.

Vi erbjuder dagspa kl. 8:00 – 16:00, inklusive dagens lunch som serveras i restaurangen. Frukt, grönt te, Loka-vatten samt lån av handduk och badrock ingår också. Pris: 195 kr per person.

Loka Brunn följer Visitas och Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring hantering av risk för smittspridning. Alla medarbetare och hålls löpande uppdaterade om utvecklingen.

- Vårt mål är att våra gäster ska känna sig fullt trygga hos oss. Därför har vi vidtagit långtgående säkerhetsåtgärder med tanke på det rådande läget. På Loka Brunn valde vi tidigt att ta bort all form av självservering och bufféer för att minimera den generella risken för smitta av coronaviruset. Frukost, lunch, eftermiddagskaffe och middag serveras av personal, säger Mia Spendrup, vd för Loka Brunn Hotell och konferens.

- Vi skräddarsyr dessutom upplägg för konferensgäster, så att de känner sig fullständigt trygga med situationen, säger Mia Spendrup. Vi kan ordna med helt avskilda mötesrum och middagssittningar för dem som önskar.

(Erbjudandet till de med samhällsbärande yrken gäller måndag–torsdag, till och med maj månad. Upp till fyra vänner eller familjemedlemmar får följa med till samma rabatterade pris. Vårt spa har vanligtvis 16-årsgräns, men yngre barn är välkomna vissa tider.  Erbjudandet bokas på tel: 0591-631 00. Ange rabattkoden HJÄLTE20.)

Familjen Spendrup äger Loka Brunn, Grythyttans Gästgivaregård, Kafé Guldkringlan och Måltidens hus och har 140 heltidsanställda och 350 deltidsanställda. Aktiebolaget hette tidigare Loka Brunn Kur & Konferenshotell Aktiebolag och har nyligen bytt namn till Loka Brunn Hotell & Spa.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, presskontakt, tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se

Mia Spendrup, vd, tel: 0591-63100e-post: mia.spendrup@lokabrunn.se

Loka Brunn Hotell & Spa AB ägs sedan år 2007 av familjen Spendrup och består av Loka Brunn, Grythyttans Gästgivaregård, Kafé Guldkringlan och Måltidens Hus. Människor har vallfärdat till Loka Brunn i århundraden för att dricka brunn, ha inspirerande möten och koppla av. En fantastisk brunnsmiljö från 1720-talet med en egen kyrka. Loka Brunn består av 54 fastigheter, 300 bäddar och ett modernt spa. Läs mer på www.lokabrunn.se

Ett besök på Grythyttans Gästgivaregård som grundades år 1641 är en kulinarisk resa där det finns tillgång till en av nordens mest exklusiva vinkällare. Spännande historier och kulturarv varvas med nutid och framtid, genom maten och våra personligt kärleksfullt inredda rum. Här finns 54 rum och 105 bäddar fördelat på enkel- och dubbelrum samt sviter.

Läs gärna mer på  https://grythyttansgastgivaregard.se