Loka teamar upp med Amanda Jenssen i årets sommarkampanj

Report this content

I sommar får vi se ett samarbete mellan Loka och en av Sveriges mest spännande artister, Amanda Jenssen. Kampanjen, som i huvudsak tas ut digitalt och i butik, innehåller en akustisk version av jättehiten Happyland och dessutom möjligheten att vinna en unik musikupplevelse tillsammans med Amanda Jenssen.

– Tidigare års musiksatsningar med ”Musikkällan” har varit stora succéer. Loka har genom åren haft en stark koppling till musik i sin kommunikation, och detta är något vi gärna bygger vidare på. Därför känns det jätteroligt att vi denna sommar samarbetar med Amanda Jenssen. Det finns nog ingen annan artist som passar så bra imagemässigt för Loka som just Amanda Jenssen, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups Bryggeri AB.

Kampanjen startar vecka 23 och gör det möjligt för konsumenter att utan kostnad ladda ner en unik version av Amanda Jenssens jättehit Happyland via www.loka.nu genom att samla koder som finns gömda i korkarna på utvalda flaskor i butik. Dessa flaskor sticker tydligt ut i hyllorna med sina signifikativa silverkorkar. En kork ger möjligheten att ladda ner en låt. Ju fler korkar du samlar desto mer musik från Amanda Jenssen görs tillgänglig för nedladdning.

Amanda Jenssen vann i år Grammis för både ”Årets kvinnliga artist” och ”Årets kompositör”. 2009 valdes hon till både ”Årets kvinnliga artist” och ”Årets nykomling” på Rockbjörnen. Hon var dessutom P3 Guld-nominerad. Hon släppte sitt debutalbum Killing My Darling 2008. Första singeln Do You Love Me blev en stor hit och toppade bland annat svenska singellistan. Uppföljaren Happyland släpptes i oktober 2009.

Kampanjen stöds av pr, tv-reklam, spotify- och bannerannonsering. Från och med juni finns flaskorna med kampanjkorkarna på utvalda smaker av Loka 50cl och 150 cl i butik.

Mats Liedholm, marknadsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, 08-672 77 00

Caroline Ekman, informationsdirektör, Spendrups Bryggeri AB, 0701-82 78 30

Spendrups grundades 1897. Från början var vi ett bryggeri, idag är vi ett dryckesföretag med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Pago, El Coto, Gallo, Bergstrands kaffe m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende dryckesföretag som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1100 medarbetare och omsätter ca 2,7 MDR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spendrups Vin, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se