Pressmeddelande 110223 Ny facebookapplikation visar var dina vänner bor!

FriendMarker är Lokaldelens senaste giv i ett betydande positioneringsarbete

Lokaldelen är först ut på den svenska marknaden med en facebook-app som visar var ens vänner bor. Denna typ av tjänst är en del av Lokaldelens nya uppdaterade profil som en leverantör av användbara och vägvisande lösningar på och för den digitala arenan.

Nu lanserar Lokaldelen, FriendMarker. En kul och praktisk applikation som tar reda på var i Sverige ens facebookvänner bor. Med ett enkelt klick väljer man i listan över sina vänner, en i taget, och då visas deras adress och telefonnummer, såvida det inte är ett hemligt eller dolt nummer. Facebookvännerna läggs sedan i en lista vilken man kan skickas till sin e-post adress eller skriva ut, praktiskt exempelvis när festinbjudningar ska skickas ut. FriendMarker visar även en karta med punkter på alla vännernas adresser.

- Med FriendMarker har man alla vänner samlade på ett ställe. Och man behöver inte oroa sig för att förlora sina viktigaste kontaktuppgifter exempelvis när man byter SIM-kort eller förlorar sin adressbok. Det säger Christine Rush, Produktchef Lokaldelen Online.

Testa tjänsten genom att söka FriendMarker i facebooks sökruta eller genom att klicka här: http://www.facebook.com/apps/application.php?id=167295889981173&v=app_4949752878

För mer information kontakta:

Christine Rush, Produktchef Lokaldelen Online
Mail: christine.rush@lokaldelen.se

Om Lokaldelen i Sverige AB

Lokaldelen i Sverige AB är verksamt inom två affärsområden. Det största omfattar lokala söktjänster i mobilen, på Internet och i kataloger och det andra området är medieförsäljning åt externa uppdragsgivare. Företaget har drygt 500 anställda, kontor på 9 platser i Sverige och huvudkontor i Halmstad. Lokaldelen i Sverige AB går historiskt tillbaka till 1943 och ingår numera i European Directories S.A., ett av Europas ledande företag inom området lokalt sök.

Taggar: