Återköp av Loomis aktier under tredje kvartalet har slutförts

Styrelsen för Loomis AB beslutade och kommunicerade den 21 juli 2022 att fortsätta återköpa egna aktier under tredje kvartalet 2022. Aktieåterköpen påbörjades den 25 juli 2022 och avslutades den 28 september 2022.

Under det tredje kvartalet har bolaget återköpt 704 000 egna aktier. Bolagets totala innehav av egna aktier uppgår därmed till 2 961 782. Det totala antalet aktier i bolaget, inklusive bolagets egna aktier, uppgår till 75 279 829.

För information om transaktioner i återköpsprogrammet, se: http://www.nasdaqomxnordic.com/nyheter/corporate-actions/repurchase-of-own-shares

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

30 september 2022

Kristian Ackeby
Ekonomi- och finansdirektör

Epost: kristian.ackeby@loomis.com

Jenny Boström
Ansvarig för investerarrelationer

Epost: jenny.bostrom@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för betalningar samt distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, detaljhandlare och andra aktörer. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2021 cirka 19,7 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.