Framgångsrikt slutförande av Loomis teckningsoptionsprogram

Loomis teckningsoptionsprogram 2009/2013 är på väg att avslutas och programmet medför att antalet B-aktier ökar med cirka 2,2 miljoner. Det totala antalet aktier i bolaget uppgår då till cirka 75,2 miljoner. Av den totala ökningen har cirka 0,5 miljoner aktier tecknats av deltagarna i programmet och cirka 1,7 miljoner aktier har avyttrats på marknaden. Försäljningen av de 1,7 miljoner aktierna har genomförts via en finansiell institution och är avslutad.

Teckningskursen för aktierna var SEK 72,50 per aktie och Loomis AB tillförs cirka MSEK 160 i samband med avslutandet av teckningsoptionsprogrammet.

2013-03-08

Anders Haker                                                        Lars Blecko
CFO                                                                     VD och Koncernchef

Telefonnummer:  070-810 85 59                               Telefonnummer: 070-641 49 10
Email: anders.haker@loomis.com                            Email: lars.blecko@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av knappt 400 operativa lokalkontor i 16 länder. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.
Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 mars 2013 kl. 08:00.