Loomis AB aktiekapital och antal aktier

I enlighet med årsstämmans beslut den 6 maj 2024 har Loomis AB dragit in 4 279 829 återköpta aktier som innehades av bolaget.

Aktiekapitalet om 376 399 145 SEK är oförändrat, då det samtidigt med beslutet om minskning av aktiekapitalet genom indragning av återköpta aktier även fattades beslut om en fondemission, utan utgivande av nya aktier, genom överföring från fritt eget kapital till aktiekapitalet. Härigenom återställdes aktiekapitalet till samma nivå som innan minskningen.

Loomis AB har genom aktieåterköpsprogrammet som beslutades och kommunicerades den 6 maj 2024, och vilket fortfarande är under genomförande, återköpt 508 684 aktier per den 30 maj 2024. Loomis AB:s totala innehav av egna aktier uppgår därmed till 1 137 637.

Det totala antalet utestående aktier i bolaget, inklusive bolagets innehav av egna aktier, uppgår per den 31 maj 2024 till 71 000 000 aktier med lika många röster.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

31 maj 2024

Jenny Boström
Ansvarig för hållbarhet och investerarrelationer

Epost: jenny.bostrom@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för hantering av betalningar, inklusive distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdesaker. Loomis kunder är främst finansiella institutioner och detaljhandel. Loomis bedriver sin verksamhet genom ett internationellt nätverk med cirka 400 kontor i mer än 20 länder. Loomis har cirka 25 000 anställda och omsatte 2023 över 28 miljarder kronor. Loomis är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap-lista.

Denna information är sådan information som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2024 kl. 08.30.