Loomis AB publicerar delårsrapport den 6 maj 2024

Loomis AB publicerar delårsrapport för januari-mars 2024 måndagen den 6 maj 2024 kl. 15:00.

Måndagen den 6e maj kl 15:00 – Rapporten offentliggörs
Rapporten skickas som pressmeddelande via Cision (www.cision.se) och publiceras på www.loomis.com efter offentliggörande.

Tisdagen den 7e maj kl 10: 00 – Telefonkonferens och ljudsändning

Analytiker och media inbjuds att delta i en telefonkonferens där Loomis vd och koncernchef Aritz Larrea, ekonomi- och finansdirektör Johan Wilsby samt ansvarig för hållbarhet och IR Jenny Boström presenterar rapporten och svarar på frågor.

För att följa telefonkonferensen och ställa frågor, vänligen ring in (lokalsamtal);
Sverige: 08 505 100 39
Storbritannien: +44 161 250 8206
USA: + 1 561 771 1427
International: +39 023 0464 867

Telefonkonferensen omfattar även en ljudsändning. För att följa ljudsändningen, följ denna länk. Länken finns också på vår hemsida, www.loomis.com (klicka på ”Finansiell presentation”).

Inspelad version

En inspelad version av ljudsändningen kommer att publiceras på www.loomis.com (klicka på ”Finansiell presentation”) efter telefonkonferensen.

Prenumerera på pressmeddelanden och finansiell information

För att prenumerera på pressmeddelanden och finansiella rapporter från Loomis, registrera din
e-postadress på www.loomis.com/investerare/prenumerera.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

29 April 2024

Jenny Boström
Ansvarig för hållbarhet och investerarrelationer

Epost: jenny.bostrom@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för att hantera betalningar, vilket inkluderar distribution, hantering, förvaring och återanvändning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, detaljhandlare och andra finansiella aktörer. Loomis bedriver verk­samhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 25 000 personer och omsatte 2023 mer än 28 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.