Loomis kapitalmarknadsdag

Loomis AB (publ) håller idag en kapitalmarknadsdag i London med start kl. 13.30 CET på temat ”On track to deliver 10 % margin by 2014”. Kapitalmarknadsdagen webbsänds via företagets webbplats, www.loomis.com.

Loomis kommer under dagen att gå igenom sin strategi och visa på var bolaget står i förhållande till våra mål och vad vi gör för att nå dem. Bolaget kommer också att gå igenom olika marknader; Tjeckien, Spanien, USA och Sverige samt presentera en ny studie om framtiden för kontanter.

På kapitalmarknadsdagen deltar från Loomis Lars Blecko, VD och koncernchef, Jarl Dahlfors, regionchef för det amerikanska dotterbolaget, Georges Lopez Periago, regionchef Södra Europa, Patrik Högberg, landschef för det svenska dotterbolaget, Kenneth Högman regionchef Norra Europa, Anders Haker, ekonomi- och finansdirektör samt Patrik Andersson, ansvarig för strategiutveckling.

2012-11-14

Lars Blecko
VD och Koncernchef

070-641 49 10

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av knappt 400 operativa lokalkontor i 16 länder. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.
Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 november 2012 kl. 12:0
0 GMT.