Loomis publicerar Årsredovisning för 2010

Loomis årsredovisning för 2010 finns nu tillgänglig på www.loomis.com.

Årsredovisningen distribueras per post med början den 2 maj 2011 till de svenska aktieägare som ej avböjt att erhålla en tryckt version. Årsredovisningen kan beställas genom ir@loomis.com.

Årsstämman hålls onsdagen den 11 maj 2011 kl.17.00 i salen AnnaRella på Scandic Sergel Plaza, Brunkebergstorg 9, Stockholm.

Kommande informationstillfällen:

Årsstämma 2011, 11 maj 2011.

Delårsrapport januari – mars 2011, 11 maj 2011
Delårsrapport januari – juni 2011, 29 juli 2011
Delårsrapport januari – september 2011, 8 november 2011
Helårsrapport januari – december 2011, 2 februari 2012

2011-04-20

Lars Blecko
VD och Koncernchef

Mobiltelefonnummer: 070-641 49 10

Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återför-säljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa platsenheter i 13 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 april 2011 kl. 10:00.