Loomis publicerar Årsredovisning för 2016

Loomis årsredovisning för 2016 finns nu tillgänglig på www.loomis.com.

Årsredovisningen distribueras per post till de svenska aktieägare som begärt att erhålla en tryckt version.

Kommande informationstillfällen:

Delårsrapport januari – mars                             4 maj 2017
Delårsrapport januari – juni                               27 juli 2017
Delårsrapport januari – september                 8 november 2017
Helårsrapport januari – december                   30 januari 2018

Loomis årsstämma kommer att hållas torsdagen den 4 maj 2017 kl. 17.00 i Grünewaldsalen, Stockholms Konserthus, ingång Kungsgatan 43, Stockholm.

13 april 2017

Patrik Andersson
Vd och koncernchef

Epost: patrik.andersson@loomis.com

Ekonomi- och Finansdirektör

Mobiltelefon: 070-810 85 59
Epost: anders.haker@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring  och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2016 16,8 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 april 2017 kl. 08.00.