Loomis styrelse har beslutat att fortsätta återköpa egna aktier

Styrelsen för Loomis AB har beslutat att under tredje kvartalet fortsätta med de återköp av egna aktier som inleddes tidigare i år, med stöd av bemyndigandet från årsstämman 2022.

Återköp får inledas den 25 juli 2022, avslutas senast den 28 september 2022 och omfatta ett belopp om högst 200 miljoner kronor. Återköp ska ske på Nasdaq Stockholm, vid ett eller flera tillfällen, till ett pris inom det vid var tid registrerade prisintervallet (vilket är intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs). Betalning för återköpta aktier ska erläggas kontant. Nordea Bank Abp kommer att administrera återköpen och, baserat på den handelsorder som ges av Loomis, fatta handelsbeslut oberoende av Loomis med avseende på tidpunkten för förvärven.

Rapportering kommer att ske via börsen i enlighet med gällande regler.

Återköp görs för de syften som anges i bolagsstämmans bemyndigande.

Det totala antalet aktier i Loomis är 75 279 829 och bolaget innehar 2 257 782 egna aktier.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

21 juli 2022

Kristian Ackeby
Ekonomi- och finansdirektör

Epost: kristian.ackeby@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för betalningar samt distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, detaljhandlare och andra aktörer. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2021 cirka 19,7 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.