Loomis utser Kristoffer Labuc till vd för affärsområdet Nya Betalningslösningar

Kristoffer Labuc har utsetts till vd för Loomis satsningar inom nya betalningslösningar och kommer att tillträda befattningen innan årets utgång. Kristoffer är för närvarande ”Vice President CEO office” för Klarna där han leder flera av Klarnas nyckelprojekt. Klarna är ett av Europas största privatägda bolag inom ”fintech” med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Innan Klarna arbetade Kristoffer för McDonald’s i Sverige med ansvar för strategi och IT.

Kristoffer Labuc kommer att ingå i Loomis koncernledning och rapportera till Loomis vd och koncernchef, Patrik Andersson.

“Kristoffer har en mycket omfattande erfarenhet av betalningslösningar och jag är mycket glad att han accepterat den här viktiga nya rollen och att han blir medlem av vår koncernledning. Vi gör redan stora framsteg med våra nya satsningar och Kristoffer är definitivt rätt person att leda det här spännande och expanderande projektet. Jag önskar honom varmt välkommen till Loomis”, kommenterar Loomis vd och koncernchef Patrik Andersson.

Patrik Andersson
Vd och koncernchef

Epost: patrik.andersson@loomis.com

Ansvarig för investerarrelationer

Mobiltelefon: +1 281 795 8580
Epost: anders.haker@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 25 000 personer och omsatte 2019 21,0 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.