Stort värdehanteringsuppdrag till Loomis i Norge

Norges största bank, DNB, har givit Loomis norska dotterbolag i uppdrag att hantera bankens alla värdehanteringstjänster i Norge. Uppdraget omfattar värdetransporter (CIT), kontanthantering (CMS) och ansvar för hantering av 880 stycken kontanthanteringsenheter varav mer än 300 stycken är uttagsautomater.

Avtalet sträcker sig över tre år och inkluderar en möjlighet för DNB att förlänga avtalet i ytterligare två år. Det sammanlagda årliga kontraktsvärdet förväntas överstiga 100 MNOK och uppdraget träder i kraft den 1 september 2013. Kontraktet är det enskilt största som koncernen erhållit sedan börsintroduktionen 2008.

– Uppdraget från DNB visar att vår strategiska övertygelse om att innovation, IT och högkvalitativa tjänster är mycket uppskattat av marknaden. Avtalet, som är strategiskt viktigt för oss, gör oss till marknadsledare i Norge, säger Loomis VD och koncernchef Lars Blecko.

2013-06-10

Lars Blecko                                                           Anders Haker
VD och koncernchef                                               CFO

Telefonnummer:  070-641 49 10                               Telefonnummer: 070-810 85 59

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av knappt 400 operativa lokalkontor i 16 länder. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.
Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 juni 2013 kl. 08:30.