Loomis har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2014 av Dagens Industri

Report this content

Varje år utser ekonomisajten Di.se ”Din Karriär” Sveriges mest spännande företag att göra karriär på. Vi är mycket glada över att Loomis är ett av företagen som finns med på listan.

Ett karriärföretag utmärker sig genom sin tydliga medarbetarstrategi, genuina engagemang i sina medarbetare och unika karriärmöjligheter. Motiveringen för Loomis utmärkelse till Karriärföretag 2014 lyder:

”Loomis kan titulera sig ett Karriärföretag 2014 som ett resultat av en hög ambitionsnivå att vara Sverige bästa arbetsgivare 2015 och har genom målinriktat arbete kommit en bra bit på vägen. Genom kontinuerlig uppföljning visar man ett genuint intresse i sina medarbetares professionella utveckling vilket också förstärks av ett program som identifierar och utvecklar de talanger som finns inom bolaget. Dessa faktorer i kombination med en positiv tillväxt sett till antalet anställda anser vi borgar för spännande karriärmöjligheter på Loomis under 2014.”

– För Loomis är det viktigt att vara, och kunna visa, att vi är en attraktiv arbetsgivare för att lyckas attrahera och rekrytera rätt kompetens. Det är avgörande för att lyckas med vårt uppdrag och fortsätta på vår spännande resa säger Maria Ryott, HR-chef på Loomis Sverige AB.

Läs mer om utmärkelsen på di.se.

Patrik Högberg

VD Loomis Sverige AB

Telefonnummer: 08-522 246 26

Maj-Britt Arhelm

Marknadschef Loomis Sverige AB

Telefonnummer: 08-522 246 94

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av knappt 400 operativa lokalkontor i 16 länder. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.