Loomis Sverige deltar i Almedalen

Report this content

Loomis Sverige deltar för andra året på Fryshusets seminarium i Almedalen. Seminariet ”Hur kan näringslivet gynnas och gynna ett långsiktigt välmående civilsamhälle?” äger rum den 2 juli i Almedalen på Wisby Strand Congress & Event, Donnersgatan 2.

Loomis Sveriges vd Patrik Högberg diskuterar tillsammans med Ingvar Nilsson, Jonas Berg, Leo Razzak, Lotta Lundberg och moderator Ola Jönsson om effekterna av näringslivets sociala investeringar.

Beskrivning av seminariet
"Ett väl fungerande civilsamhälle är bra för oss alla. Social oro missgynnar inte bara individer runt om i samhället utan i allra högsta grad också näringslivets aktörer. Hur kan fler företag utveckla sina affärer och se positiva effekter genom att investera i ett bättre civilsamhälle?"

Loomis vision och målsättning är att aktivt bidra till att minska kriminaliteten i Sverige. Genom att brottslighet förebyggs i ett tidigt stadium bidrar vi till mänskliga och samhällsekonomiska vinster. Såväl samhällsengagemang som medarbetar-, miljö och andra långsiktiga frågor redovisar vi för tredje året i rad i vår hållbarhetsredovisning.

Patrik Högberg
VD Loomis Sverige AB