Loopia blir partner till #försverige, ett utbildningsinitiativ startat av Google Digitalakademin

Loopia AB, Sveriges största domän- och webbhotellsleverantör, går med i ett rikstäckande utbildningsinitiativ med målet om att utbilda minst 21 000 företag i Sveriges 21 län under 2021. Tillsammans med Google Digitalakademin vill Loopia fortsätta vara en utbildande partner åt företagare som vill lyckas online.

- Idag är det en självklarhet för företagare att ha en välfungerande hemsida men det är inte alltid lätt att veta hur man börjar. Vi på Loopia har varit en naturlig del i företagares resa online i över 20 år och detta är något vi vill fortsätta med, inte minst under den pågående pandemin. Tillsammans med Google Digitalakademin hoppas vi kunna hjälpa tusentals företagare att utveckla sina digitala kunskaper och lyckas online, säger Hannah Johnsson Bittmann, Head of Sweden på Loopia.

Google Digitalakademin fokuserar på små och medelstora företagare och erbjuder kostnadsfria livestreamade kurser som sänds från samtliga 21 län, från Skåne i söder till Norrbotten i norr. Deltagarna kan se fram emot att få de digitala verktyg som behövs för att lyckas med att ta sina företag online. Föreläsarna är några av Sveriges mest framstående digitala experter inom sina respektive områden med lokal förankring och fokus på just små och medelstora företag.

- Genom Digitalakademin vill vi från Googles håll dra vårt strå till stacken för att hjälpa till i återhämtningsarbetet i covidkrisens spår. Att ha Loopia med som partner i det här arbetet, tillsammans med en rad andra viktiga samhällsaktörer, känns fantastiskt, säger Googles Sverigechef Anna Wikland.

Vill du läsa mer om #försverige och Loopias medverkan? Läs mer här.

Om Google Digitalakademin
Google Digitalakademin #försverige är ett rikstäckande utbildningsinitiativ som hjälper små och medelstora företag att digitalisera sina företag. Initiativet drivs utav Google Digitalakademin som har allierat sig med en rad starka samarbetspartner. www.digitillvaxt.se

Taggar: