Loopia SuperSupport utsedd till årets bästa servicedesk i Support Institute Award

Med sin engagerade och kunniga personal samt möjligheten att få vänlig och kompetent hjälp under alla årets dagar, oavsett om du som kund föredrar telefon, chatt, e-post eller sociala medier, vann Loopia utmärkelsen Årets Servicedesk.

Support Services Institute (SSI*) utser varje år Sveriges bästa servicedesk/support i Support Institute Award med syftet att lyfta fram inspirerande och framgångrika verksamheter som alla inom servicesk kan ha nytta av för att förbättra den egna IT-supporten.

– Vi är otroligt stolta över utmärkelsen och vår support, säger Jimmie Eriksson, vd på Loopia. Vi har en mycket omtyckt support, och detta pris ger ännu mer tyngd åt vårt nyligen lanserade koncept "Loopia SuperSupport". Med begreppet SuperSupport ville vi konkretisera och lyfta fram vikten av supporten ännu mer, vi har internt alltid högt värdesatt det arbete supporten utför och vill nu gärna uppmärksamma dem utåt, fortsätter Jimmie.

Juryns nominering lyder:

“Årets vinnare fokuserar på en support där teknisk och social kompetens bland medarbetarna värdesätts högt. Resultatet är nöjda kunder tack vare en hög tillgänglighet, hög lösningsgrad och korta hanteringstider för varje ärende. Juryn vill särskilt uppmärksamma den höga tekniska innovationsnivån på vinnarens webbplats och den energi och entusiasm som kännetecknar medarbetarna.

Dessutom vill juryn framhålla den höga tillgängligheten för kunderna genom att utnyttja flera kommunikationskanaler med ny teknik och att vinnaren proaktivt fångar upp frågor från användare på bloggar, webbsidor och forum.

Vinnaren fångar även systematiskt upp kundernas frågor och förslag till förbättringar. Kvaliteten i tjänsterna säkras slutligen med en systematisk uppföljning av ärenden och orsakerna till problem.

Årets vinnare kännetecknas av lyhördhet, proaktivitet, och högt utnyttjande av teknik.”

*=SSI är Sveriges största nätverk för företag och personer som arbetar med support och service.

Taggar: