Placera hjältar i din support

Oavsett vilken bransch du befinner dig i så uppskattar dina kunder alltid en tillgänglig och kunnig support. Detta gäller inte minst webbhotellsbranschen.

Alla företag behöver ha en bra Internetnärvaro, men att komma igång med domännamn, hemsida och e-post är något som många tycker är komplicerat. Kunderna kommer ofta snabbt i kontakt med kluriga tekniska begrepp vilket ger en uppförsbacke som gör att de tvingas fokusera på annat än sin kärnverksamhet.

Tekniska hinder är något som Loopia ständigt arbetar bort för sina kunder. Genom att göra tjänsterna så enkla som möjligt och satsa på en kunnig och kundfokuserad svensk support med bra öppettider minskas barriärerna. Med tillgänglig support via e-post, telefon, chatt eller sociala medier ökar kontaktytorna med kunderna.

Många större utländska webbaserade tjänster är svåra att nå om du behöver hjälp. De erbjuder få kontaktytor och vägen fram till rätt person kan vara omständlig och tidsödande. I de allra värsta fallen måste du förlita dig på att andra kunder hjälper dig via företagets supportforum. Loopia väljer att gå i motsatt riktning.

– Vi är övertygade om att alla som säljer tjänster eller produkter på nätet tjänar på att ha en bra support. Konkurrensen är stenhård i många branscher, men genom att ge kunderna möjlighet att få en personlig kontakt med en duktig kundtjänst eller support skiljer du dig från mängden, säger Jimmie Eriksson, vd på Loopia. Pris är en viktig faktor för många när de väljer leverantör, men att känna sig trygg och att veta att man får bra hjälp vid behov är än mer avgörande för de flesta privatpersoner och företagare.

Supporten har alltid varit en central del i Loopia. Med det nya konceptet "Loopia Super-support" vill man konkretisera och lyfta fram vikten av supporten ännu mer, både externt och internt. Lika viktigt som det är för kunderna med en bra support är det att alla internt, oavsett avdelning, förstår vikten av supportens arbete. Kundtjänst och support är tyvärr lägre stående avdelningar på många företag trots att supporten är den avdelning som har mest kontakt med kunderna. Supporten är därför helt avgörande för hur företaget uppfattas och hur nöjda kunderna är. Placera därför dina hjältar i supporten.

Se första avsnittet i serien om Loopias SuperSupport här.