• Loopia Group AB/

Webbhotellet Loopia ingår samarbete med SolarWinds - erbjuder upptidsbevakning av webbplatser med SolarWinds® Pingdom®

Webbhotellet Loopia ingår partnerskap med SolarWinds (NYSE:SWI), en ledande leverantör av kraftfull och prisvärd mjukvara för IT-hantering. Samarbetet ger Loopias kunder möjlighet att bevaka och säkerställa tillgängligheten för sina webbplatser med Pingdoms upptidsbevakning.

– Vi vill hjälpa företag att lyckas på webben. Att företagets webbplats är tillgänglig för nuvarande och blivande kunder är en viktig del av detta då många svenskar i dag söker information online inför ett köp. Genom samarbetet med SolarWinds Pingdom hjälper vi företag att leverera bästa möjliga kundupplevelse genom att säkerställa prestanda och tillgänglighet av företagens webbplatser, säger Jimmie Eriksson, VD, Loopia.

Pingdom® är en del av SolarWinds® och ett verktyg för upptidsbevakning av webbplatser där respektive webbplats testas kontinuerligt från över 100 platser runt om i världen. Användaren informeras via e-post eller sms så fort webbplatsen går ner och erhåller informativa rapporter om varför incidenten uppstod så att potentiella risker kan hanteras proaktivt och undvikas i framtiden.

– Som ett av de största och mest populära webbhotellen i Sverige är Loopia väl medvetna om betydelsen av att upprätthålla affärskritiska webbplatsers tillgänglighet och upptid för att inte förlora intäkter. Därför är vi stolta över att ingå samarbetet med Loopia och göra Pingdoms funktioner tillgängliga för Loopias kunder, säger Denny LeCompte, general manager, application management, SolarWinds.

Pingdoms upptidsbevakning erbjuds inledningsvis för de kunder som tidigare flyttats till Loopia i samband med förvärvet av .SE Direkt i början av 2019. Framöver kommer samtliga kunder att kunna ta del av tjänsten och få kontroll över sin webbplats prestanda och tillgänglighet.

Taggar: