Loqwares säkra hårddiskar får distribution över hela USA genom avtal med D&H

Report this content

Loqwares säkra hårddiskar får distribution över hela USA genom avtal med D&H Den stora amerikanska distributören D&H distributing Company har beslutat att distribuera Loqwares säkra hårddisk LoqDrive 250 SPR på den amerikanska marknaden. D&H är en av USA:s största distributörer av datorprodukter, konsumentelektronik och säkerhetsprodukter. LoqDrive 250 SPR är en portabel, säker hårddisk. Bara den som kan presentera rätt fingeravtryck kommer åt de data som finns lagrade på hårddisken. Kärnan i LoqDrive 250 SPR är Loqwares patenterade i-Loq, ett elektroniskt lås som genom stark kryptering är omöjligt för en obehörig att forcera. LoqDrive arbetar helt oberoende av datorns operativsystem, BIOS eller andra programvaror och ansluts till datorn via USB. LoqDrive finns med hårddiskstorlekar på 10, 30 eller 40 GB. Det finns ett allt större behov av säkerhetslösningar för portabel data. Vi har alla hört talas om hur bärbara datorer och hårddiskar stjäls eller förkommer, ofta med följden att mycket känslig information försvinner eller kommer i orätta händer. Om en LoqDrive stjäls eller försvinner kan man trösta sig med att ingen obehörig kommer åt den information som finns lagrad på disken, säger David Boubion, ansvarig för Loqware i USA. Denna produkt innebär en överlägsen lösning för att minska de skador som årligen drabbar företag och myndigheter på grund av stöld och förlust av data. Genom att sätta in säkerhetstekniken vid problemets kärna, hårddisken, har Loqware flyttat fram positionerna vad gäller säkerhet för mobila datalösningar. Produkten kommer att väcka intresse inom en mängd olika verksamheter, eftersom datasäkerhet är en angelägenhet för oss alla, säger Rick Prayer, inköpschef på D&H. För oss är det ett viktigt steg att kunna inleda samarbete med en distributör som har gott anseende, hög servicenivå och som levererar produkter till ett stort nät av återförsäljare över hela USA, säger David Boubion. För ytterligare information, vänligen kontakta Lars Grundin, loqware, tel 031-704 60 20 OM D&H Distributing En av USA:s största distributörer av datorprodukter, konsumentelektronik, utbildningsprodukter och säkerhetsprodukter. D&H har distribuerat till återförsäljare och tjänsteleverantörer i 84 år. Företaget utsågs nyligen till bästa distributör av CRN Magazine efter en enkät bland mer än 3 000 leverantörer av datalösningar. D&H har sitt huvudkontor i Harrisburg, Philadelphia och har även distributionscentraler i Boston, Ft Lauderdale, Chicago, Dallas och Visalia i Californien. Om Loqware technology Loqware har genom egen forskning och utveckling tagit fram ett elektroniskt säkerhetslås, iLoq. Det elektroniska låset tar extremt liten plats och kan enkelt integreras direkt med de flesta elektroniska hårdvaruprodukter. Användningsområden är datorer och nätverk, passagesystem, mobiltelefoni, bank- och industrisäkerhet, där extremt hög säkerhet krävs. Företagets styrelse består av ordföranden Carl-Göran Myrin, tidigare koncernchef i Siemens Sverige, Ivan Öfverholm, tidigare VD i Saab Ericsson Space, Svante Carlsson, professor i datalogi, Lars Grundin, grundare av Loqware och Loqwares VD Mikael Institoris. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00740/wkr0002.pdf