Flera nyheter i Lotus Travels nya Kinakatalog för 2008

Report this content

Sportresor till Kina under Olympiska spelen 2008, golfresor till världens största golfanläggning, solresor till paradisön Hainan i sydkinesiska sjön och resor till de magiska gula bergen i ett av Kinas vackraste naturområden. Det är årets nyheter i Lotus Travels nya katalog.

– Vår nya katalog innehåller något för alla, säger Henrik Johansson, försäljnings- och marknadsdirektör på Lotus Travel. Utöver Kinas klassiska sevärdheter erbjuder vi nu en golfresa i absolut världsklass, en chans att uppleva de Olympiska spelen på plats i Peking eller bara att ha det skönt på stranden i Hainan. Alla våra nyheter är upplevelser för hjärta, hjärna och fötter.

På golfanläggningen Mission Hills erbjuder Lotus Travel möjligheten att spela golf på en bana ritad av Annika Sörenstam och nätterna tillbringas på ett femstjärnigt lyxhotell. För den som söker sol och bad varvat med kulturella upplevelser erbjuder Lotus Travel nu resor till Hainan – den soldränkta pärlan i sydkinesiska sjön som bjuder in till lata dagar på den sju kilometer långa sandstranden.

För dig som drömmer om att uppleva OS på plats i Peking finns nu möjligheten att stötta våra svenska idrottare på plats, och samtidigt ta del av allt vad denna världsstad har att erbjuda. För våra resenärer som söker naturupplevelser utöver det vanliga har vi adderat de Gula Bergen till våra resmål. Bergskedjan omfattar flera höga toppar från vilka det är möjligt att titta på molnen från ovan och uppleva en natur som fått en plats på UNESCOS:s världsarvslista.

– Vi är fyllda av ambitionen att våra kunder inte ska missa någonting av Kina, fortsätter Henrik Johansson. I vår nya katalog har vi samlat det bästa som Mittens Rike har att erbjuda både för dem som upplever Kina för första gången och för dem som återvänder år efter år. Kina är just nu världens mest spännande land.

Rese- och turistnäringen i Sverige belönade i november Lotus Travel med första pris i TRIP-awards 2007 i kategorin "Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution". Elby Kwok Drewsen, vd och ägare för Lotus Travel, utsågs till Årets Branschkvinna 2007 och år 2006 utsågs Elby till Årets Affärskvinna i Sverige för hennes nytänkande entreprenörskap som lyft Lotus Travels utveckling.

Fakta:

OS Beijing 2008
OS invigs den 8 augusti på National Stadium i Beijing under mottot ”en värld – en dröm”. Arenan är en av totalt 24 arenor i Beijing, Qingdao och Hong Kong som står värd för olympiska spelen. Här avslutas också spelen den 24 augusti. Fem maskotar har tagits fram till OS i Beijing: BeiBei, JingJing, HuanHuan, YingYing och NiNi och om namnen läses ut bildas meningen Beijing Huan Ying Ni, vilket betyder ”Beijing välkomnar dig”. Det uppskattas att över 8 miljoner människor kommer att se spelen live.

Mission Hills
Mission Hills är enligt Guinness rekordbok världens största golfbaneanläggning. Anläggningen, som är belägen utanför mångmiljonstaden Shenzhen, består av 12 golfbanor med sammanlagt 216 hål. Banorna är ritade av några av världens största golfspelare som till exempel Annika Sörenstam, Vijay Singh och Jack Nicklaus. Annika Course är 6033 meter (svart tee). Par: 72. Här finns sex par 3-, sex par 4- och sex par 5-hål. Det femstjärniga hotellet erbjuder ett mycket exklusivt boende med utsikt över banorna. Mission Hills har utsetts till Kinas i särklass bästa anläggning för kombinerade affärs- och semesterresor.

Hainan
Under de senaste 20 åren har den fantastiskt vackra ön Hainan i södra Kina vuxit fram som Kinas eget semesterparadis, med en medeltemperatur på 25 grader. Historiskt var Hainan en plats dit kinesiska ministrar som fallit i onåd utvisades, men nu har ryktet rehabiliterats och ön har blivit ett omåttligt populärt turistmål. Östkusten kantas av fantastiska sandstränder. Värt att besöka är Shimeibukten som fortfarande undgått hård exploatering.

Gula bergen – Huangshan
28 kilometer väster om staden Hangzhou hittar du Huang Shan – ett samlingsnamn på ett 70-tal bergstoppar som har utgjort inspiration till otaliga poeter och konstnärer. Det har varit ett av de mest uppskattade turistmålen sedan Tangdynastin. De högsta punkterna ligger på 1800 meter och besökaren kan då se ned på molnen nedanför.

Fyra spännande nyheter 2008
www.lotustravel.se/sv/sportresor_till_kina_2008.html