Penser Access: Loudspring - Blandat Q3, men 2021 ser lovande ut

Stark tillväxt för Nuuka och ResQ Club...
Mjukvarubolagen Nuuka Solutions och ResQ Club fortsätter att trotsa Covid-19-pandemin och visa starka tillväxtsiffror. Nuuka noterar månatliga återkommande intäkter som är 46% högre yoy och man har därtill lanserat en ny intressant produkt som tagits emot väl. ResQ Club:s månatliga GMV (Gross Merchandise Value) var 46% högre yoy i slutet av Q3 och man fortsätter gynnas av mobilitetsrestriktioner.

...men temporärt utmanande för Eagle

Eagle Filters växte 2% yoy och ser därmed ut att få svårt att nå omsättningsmålet för 2020, även om exakt utfall beror på försäljningen av andningsmasker under årets avslutning. CE-märkning av dessa tror man kommer i början av november, varpå försäljning till konsument kan starta. Den adresserbara marknaden ökar därmed väsentligt och underbygger målet om en omsättning på minst EUR 10m för Eagle 2021.

Motiverat värde justeras upp
Vi har sett över estimat och värderingsmetodik i ljuset av kvartalets utveckling. Resultatet är att vi justerar upp värderingen av samtliga onoterade portföljbolag, justerar ner värdet på noterade Enersize, samt introducerar en implicit rabatt på NAV pga moderbolagskostnaderna. Motiverat värde per aktie justeras därmed upp till EUR 0,69-0,71 (0,64-0,67), motsvarande 7,20-7,40 kr. Medelhög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/louds_20201104.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se