• Loyaltek/

UnityCard - nopea, turvallinen ja helppo tapa viranomaisille tarjota taloudellista tukea sitä tarvitseville korona-aikana

Report this content

Helsingissä 17 kesäkuuta 2020 Saman tahtiin kuin koronakäyrät altistuneiden henkilöiden osalta hitaasti, mutta varmasti, tasoittuvat, poliittiset johtajat ympäri maailmaa miettivät, miten talouksien uudelleen käynnistymisen pitäisi tapahtua kriisin jälkeen. Samanaikaisesti on vielä selvitettävä, ovatko kaikki toteutetut kriisitoimenpiteet riittäviä. Erityisen tärkeä on varmistaa, että tuki saavuttaa ne, jotka tarvitsevat sitä riittävän nopeasti.

UnityCard syntyi ideasta auttaa paikallisia viranomaisia ja kuntia ympäri Eurooppaa tarjoamalla kohdennettua tukea nopeasti, tehokkaasti ja hallitusti kansalaisille ja yrityksille.

UnityCard on maksukortti, joka on suunniteltu siten, että käyttöä voidaan hallita eri tavoin – joko käytettäväksi tietyllä maantieteellisellä alueella (esimerkiksi kunnassa) tai maksettaessa tietyntyyppisissä kaupoissa tai yrityksissä, esimerkiksi hotelleissa, ravintoloissa, baareissa, kampaamoissa jne. Monilla toimialoilla on erityisen vaikeaa tai on ehkä jouduttu jopa kokonaan sulkemaan kriisin vuoksi. UnityCard on kehitetty yhdeksi paikallisen talouden elvyttämisen välineeksi. Ajatuksena on kannustaa paikallisia toimintoja sen sijaan, että rahaa kulutettaisiin esimerkiksi ulkomaisilla verkkokauppasivustoilla. UnityCardin taustalla ovat kaksi eurooppalaista fintech-pioneeria Loyaltek ja Paynovate.

- Riippumatta siitä, onko kyse paikallisen kaupankäynnin tukemisesta tai yksittäisen perheen auttamisesta, jotta he saavat ruokaa pöytään, monien on saatava nopeasti viranomaisten tukirahoja ja lievennettävä taloudellisen tyhjäkäynnin vaikutuksia, sanoo Robert Masse, joka on Loyaltekin perustaja ja toimitusjohtaja.

UnityCard on ladattavissa yhä uudelleen millä tahansa summalla ja se toimii sitten aivan kuten tavallinen maksukortti myyntipisteessä. Voimassaoloaika voidaan mukauttaa toiminnan ja tarpeiden mukaan. Käyttäjät voivat tarkistaa saldon takana olevan QR-koodin avulla. Myöntävällä viranomaisella on mahdollisuus seurata, analysoida, hallita ja jopa säätää reaaliajassa, kuinka kortteja voidaan käyttää.

- UnityCard-kortti alkoi sosiaalisen vastuun toimintana kehitysryhmissämme, jotka halusivat tehdä jotain positiivista näinä vaikeina aikoina. Tuloksena oli, että halusimme viedä sitä eteenpäin ja käynnistää tarvittavat kumppanuudet tarjotaksemme UnityCard-kortin kaikkialle Eurooppaan. Toteutuskustannukset pidetään minimissä ja ne ovat vain murto-osan siitä, mitä ne yleensä ovat. Emme myöskään peri kuluja maksusuorituksista, sanoo Robert Masse lopuksi.

Kaksi vuotta sitten toimitettiin 12 000 korttia Maailman ruokaohjelman humanitaarista apua varten ja

ratkaisu, johon UnityCard perustuu, auttoi Saksassa pakolaiskriisin aikana muutama vuosi sitten. Loyaltek jakoi silloin kymmeniä tuhansia kortteja paikallisille viranomaisille korvausten käsittelemiseksi Syyrian pakolaisille, mikä antoi heille mahdollisuuden maksaa perustarpeisiin kuuluvat ostokset.

Unity-kortin ulkoasua voidaan mukauttaa tarvittaessa.Se jaetaan joko suoraan käyttäjille tai hankintaviranomaiselle, joka puolestaan voi jakaa kortteja edelleen. Käyttäjien kortilla suorittamat maksut käsitellään yhdessä kauppiaiden muun maksuliikenteen kanssa, kun taas kortinhaltija voi saada tukea joko suoraan Loyaltekiltä tai myöntävältä viranomaiselta.

Aluksi UnityCard julkaistaan vapaasti kunnille ja paikallisille viranomaisille Suomessa keskitetyllä käsittelyllä, joka eliminoi kaiken paikallisen logistiikan ja hallinnon. Lähes miljoonalle kortille on jo ollut kysyntää Euroopassa.

Lisätietoja antaa:

Michael Jäderholm | Andréasson PR

+46 (0) 707 25 25 52 | Michael.jaderholm@anpr.se

Robert Masse | Loyaltekin perustaja ja toimitusjohtaja

+32 (0) 475 44 37 70 | robert.masse@loyaltek.com

About Loyaltek

Loyaltek NV is a European leader in limited range cards and manages numerous gift card and professional expense cards programmes in 14 countries. Its clients include Sodexo, Ingenico, Total and a great number of major commercial real estate players. They call on Loyaltek's expertise for specific and technically advanced projects.

About Paynovate

Paynovate NV is one of the six Belgian issuers of electronic money, regulated by the National Bank of Belgium and authorised to issue payment instruments in all European countries. Paynovate is also a principal member of Visa.

Citat

Riippumatta siitä, onko kyse paikallisen kaupankäynnin tukemisesta tai yksittäisen perheen auttamisesta, jotta he saavat ruokaa pöytään, monien on saatava nopeasti viranomaisten tukirahoja ja lievennettävä taloudellisen tyhjäkäynnin vaikutuksia.
Robert Masse, joka on Loyaltekin perustaja ja toimitusjohtaja