Avtal mellan Spira och Atria

Report this content

Avtal mellan Spira och Atria Svenska Spira och finska Atria har nu träffat avtal om att Atria Oyj tar över verksamheten i Samfood AB. Avtalet är resultatet av den principöverenskommelse som parterna slöt i mitten av april 2002. Affären mellan Spira och det börsnoterade finska köttföretaget Atria Oyj är nu klar. Atrias övertagande av verksamheten i Samfood kommer formellt att ske den 1 september 2002. LRFs ägande i Sardus berörs inte av affären. -LRF har sedan 1997 arbetat hårt för att skapa en konkurrenskraftig struktur i svensk kött- och charkmarknad. Affären med Atria innebär att det uppdraget nu är slutfört för LRFs vidkommande. I Atria får nu Samfood en långsiktig och konkurrenskraftig ägare. Det är en bra affär för den svenska kött- och charkmarknaden. Det är också bra för Sveriges bönder att marknaden nu får starka, tydliga och långsiktiga aktörer, säger Spiras ordförande och LRFs VD Leif Zetterberg. För ytterligare information: Leif Zetterberg, VD i LRF och ordförande i Spira, 070-588 41 84 Per Nyqvist, VD och koncernchef i Spira, 0705-47 53 40 Seppo Paatelainen, VD i Atria Oyj, +358 400 661 742 Detta pressmeddelande publiceras direkt på LRFs hemsida www.lrf.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00150/wkr0002.pdf