Bonden – den nya mathjälten i Kalifornien

Årets Kock 2014 har stort fokus på exceptionella, svenska råvaror. Men det är inte bara här som bönderna och deras råvaror är i centrum. I Los Angeles är just nu de lokala bönderna mer populära än någonsin. Deras råvaror är efterfrågade av både exklusiva restauranger och större matbutiker.

Välkomna att den 7 februari lyssna när Anna Ottosson, författare, föreläsare och trendspanare inom mat och hälsa berättar om de senaste mattrenderna i Los Angeles och hur de lokala bönderna har lyckats bli mathjältar och stjärnor i Hollywood.

Plats:
Stockholm Waterfront, (C 1-3, plan 2) Vid Klarabergsviadukten i centrala Stockholm

Dag: Den 7 februari

Tid:
Klockan 11.00 – 12.00

Anmälan via: www.aretskock.se/AK14press

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 17 år i rad och vid årsskiftet 2013/2014 hade LRF 172 662 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. LRF är också en samlande organisation för lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.