Jan-Olof Thorstensson ny skogsbas

Jan-Olof Thorstensson, skogsägare från Påryd utanför Kalmar, blir ny ordförande för LRF Skogsägarna. Han efterträder Christer Segerstéen som varit LRF Skogsägarnas ordförande i elva år. Han tillträder uppdraget den 1 juli.

– Jag ser fram emot att få företräda skogsägarerörelsen i denna viktiga roll. Jag har stor respekt för uppdraget, men känner mig trygg med mina blivande styrelsekamrater som säkert kommer att dela med sig av sina erfarenheter och ge mig nyttiga lärdomar, säger Jan-Olof Thorstensson.

Jan-Olof Thorstensson är 50 år och just invald i LRFs riksförbundsstyrelse samt ledamot av Södras styrelse. Han är också ordförande för styrgruppen i Säker Skog och har ett nyligen förflutet som ordförande i Kalmar-Kronobergs-Blekinge Hushållningssällskap.

– Jag önskar Jan-Olov all lycka. Nu kan jag se tillbaka på en fantastisk period under vilken vi utvecklade skogsägarerörelsen från allvarlig kris till ett framgångsrecept med stark kooperation som drivkraft, säger Christer Ségerstéen som nu lämnar LRFs riksförbundsstyrelse och tar sig an uppdraget som ordförande i Södra.

För mer information, kontakta Ola Persson, informationschef LRF Skogsägarna, tel 070-39 66 555