Ny kommunikationschef på LRF

Håkan Lind blir ny kommunikationschef på Lantbrukarnas Riksförbund den 1 december. Han efterträder Anders Holmestig, som utsetts till chef för avdelningen Utveckling & Analys på LRF.

Håkan Lind, 41 år, bor idag i Stockholm men kommer ursprungligen från Sköldinge utanför Katrineholm. Han kom till LRF som presschef våren 2012.

Till LRF kom från Näringsdepartementet, där han arbetat som presschef. Dessförinnan var han konsult på PR-byrån Hill & Knowlton och var även under denna tid medförfattare till den första svenska boken om medieträning – Medietränad.

Mellan 1997 och 2001 arbetade han på Imedia och Observer med omvärldsbevakning och medieanalys.

Bild för fri publicering kan laddas ned här:

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 16 år i rad och vid årsskiftet 2012/2013 hade LRF 172 085 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. Nästan alla lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen, är medlemmar i LRF. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.