Pressinbjudan till LRFs riksförbundsstämma 2012

16 maj 2012.

Den 29-30 maj 2012 håller LRF sin årliga riksförbundsstämma på Clarion Hotel i Stockholm.

Förutom sedvanliga stämmoförhandlingar och val till LRFs förbundsstyrelse kommer stämman även att anta ett nytt strategiskt inriktningsprogram – ”Vägen mot visionen 2012”.

Plats: Clarion Hotel, Stockholm, Ringvägen 98

Tid: 29-30 maj 2012

Media är välkomna att delta. Ackreditering görs på lrf.se/stamma2012. Eventuell avanmälan skall ske senast den 28 maj klockan 16.00, i annat fall debiteras stämmoavgift (avser måltider och stämmomiddag).

Hålltider från programmet

Tisdagen den 29 maj

11.00 Stämman öppnas

11.15 Inledningstal av LRFs förbundsordförande Helena Jonsson

12.00 Presslunch med Helena Jonsson

13.00 Stämmoförhandlingarna fortsätter

17.30 Stämman ajourneras

19.00 Stämmomiddag

Onsdagen den 30 maj

08.30 Stämmoförhandlingarna återupptas

11.50 Prisutdelning i tävlingen Årets Spjutspetsföretag

12.00 Lunch

13.00 Stämmoförhandlingar

17.00 Stämman avslutas

LRFs riksförbundsstämma går även att följa via webbutsändning på lrf.se

För mer information om program och stämmohandlingar gå in på lrf.se/stamma2012 eller kontakta LRFs presstjänst 08-787 57 77.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 15 år i rad och vid årsskiftet 2011/2012 hade LRF 171 807 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. Nästan alla lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen, är medlemmar i LRF. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.