Svensk mat i fokus när LRF startar By:gruppen AB

12 augusti 2014.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, öppnar dörrarna till det nya By: fiket i Stadshagen i Stockholm. Det är LRFs första kafé och ingår i ett helt nytt koncept där bondens produkter kommer att erbjudas via fik runt om i hela Sverige.  Media hälsas välkommen.

Svensk mat och svenska råvaror är i fokus när LRF tar steget och startar en ny kafékedja. På By: fiket kan man få bland annat klassiskt kokkaffe och grillade landskapsmackor. Framöver vill LRF utvidga konceptet och öppna fler fik men också restauranger i hela landet.

De båda kockarna Ulrika och Carina Brydling har hjälpt till med att ta fram By: fikets menyer. Systrarna har erfarenhet från bland annat Årets Kock och Svenska Kocklandslaget.

Efter pressträffen inviger LRFs VD och koncernchef Anders Källström det första By: fiket.

Media hälsas välkommen att delta.

När?
Tisdagen den 26 augusti

Tid?
Klockan 08.30

Var?
Franzéngatan 1A

Anmälan till:
info.bygruppen@lrf.se senast den 20 augusti 2014

För övriga frågor:
Per Åhrlin, VD By Tel: 070-324 49 11

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 17 år i rad och vid årsskiftet 2013/2014 hade LRF 172 662 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. LRF är också en samlande organisation för lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.