Välkommen till LRFs riksförbundsstämma 2014

Den 20-21 maj håller LRF sin årliga riksförbundsstämma på Sånga-Säby Hotell & Konferens. Förutom sedvanliga stämmoförhandlingar och val till LRFs förbundsstyrelse deltar Annie Lööf (C), Anna Kinberg Batra (M), Marit Paulsen (FP), Gustav Fridolin (MP) och Mikael Damberg (S) i en debatt.

Plats: Sånga-Säby Hotell & Konferens på Färingsö i Ekerö kommun.

Tid: 20-21 maj 2014.

All media är välkomna att delta. Ackreditering görs på lrf.se/stamma2014. I mån av intresse kan logi bokas på Mornington Hotell i Bromma. Kostnaden hanteras direkt med hotellet. Eventuell avanmälan ska göras senast den 19 maj klockan 10:00, i annat fall debiteras stämmoavgift (avser måltider och stämmomiddag).

Hålltider från programmet:

Tisdagen den 20 maj

11:30 Stämman öppnas. Förbundsordförande Helena Jonsson på scen. Utmärkelsen Årets Lokalavdelning delas ut.

12:30 Lunch

13:30 Stämmoförhandlingar. VD och koncernchef Anders Källström på scen.

Ca 15.30: Förbundsordförande finns tillgänglig för frågor i pressrummet.

17:30 Stämman avslutas för dagen.

19:30 Stämmomiddag med dans.

Onsdag den 21 maj

08:30 Stämmoförhandlingarna återupptas.

10:30 Politikerdebatt med Annie Lööf (C), Anna Kinberg Batra (M), Marit Paulsen (FP), Gustav Fridolin (MP) och Mikael Damberg (S).

11:35 Utmärkelsen Årets Spjutspetsföretag delas ut.

11:45 Lunch

12:45 Stämmoförhandlingar.

16:00 Stämman avslutas.

LRFs riksförbundsstämma går även att följa via webben på lrf.se.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 17 år i rad och vid årsskiftet 2013/2014 hade LRF 172 662 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. LRF är också en samlande organisation för lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.