LRF Konsult vill vara Sveriges bästa redovisnings- och rådgivningsföretag för småföretag

LRF Konsult är certifierade och arbetar efter ISO 9001 standard sedan 1998.
– Nu tar vi kvalitetsarbetet ett steg vidare och siktar på att bli Sveriges bästa redovisnings- och rådgivningsföretag för småföretag, säger LRF Konsults vd Jonas Bergqvist. LRF Konsult har därför anställt Anita Söderman som kvalitetschef. För ett framgångsrikt rådgivnings- och redovisningsföretag är ständiga förbättringar ett måste för att hela tiden överträffa kundernas förväntningar.

– Redovisningsbranschen befinner sig under stark omvandling. Avskaffandet av revisionsplikten skapar nya möjligheter. För oss handlar det om att välja vilken division vi vill spela i och det är bara elitserien som gäller, säger Anita Söderman.

Målsättningen med företagets kvalitetsarbete är att se till att våra kunders outtalade förväntningar är uppfyllda. Det arbete vi utför sker ofta för att tredje part, kundens kund, intressenter eller kanske en myndighet ska ha korrekt information. Det får inte finnas några tvivel om att ett bokslut är utfört på rätt sätt och att alla siffror och uppgifter stämmer.

– För oss handlar det om att strukturera och förfina våra arbetsmetoder. På detta sätt försöker vi säkerställa att alla uppdrag ska hålla en högre kvalitet än tidigare.
Det gynnar naturligtvis även kunden och det är alltid kunden som avgör vad som är hög kvalitet, säger Anita Söderman, kvalitetschef LRF Konsult.

Ett konkret exempel är att vi utbildat ett 40-tal affärsstödjare som ska stötta och coacha den enskilda medarbetaren. Det finns alltid små hinder i ett förändringsarbete. Dem vill vi elminiera. När vi nyanställer är affärstödjarna också en garant för att den nyanställde snabbt kommer in i arbetet och bidrar till företagets tillväxt och lönsamhet.

– Vi ser över och säkrar hur vi jobbar med våra kunduppdrag, säkerställer flödet i alla processer. Egentligen handlar det om att maximera kundnyttan. Det är alltid kunden som är vår drivkraft säger Anita Söderman, kvalitetschef LRF Konsult.

Taggar: