Bo Rasmussen ny vd på Svensk Mjölk

Svensk Mjölks styrelse har idag utsett Bo Rasmussen till ny vd på Svensk Mjölk. Rasmussen avslutar sitt uppdrag som vd för Norrmejerier och tillträder sitt nya uppdrag den 1 juli.

- Svensk Mjölk har de senaste åren genomgått en stor omstrukturering och vi är övertygade om att Bo Rasmussen är rätt person att ta organisationen vidare in i framtiden, säger Palle Borgström, ordförande i Svensk Mjölk

Bo Rasmussen har arbetat inom Norrmejerier i 25 år varav de tio sista åren som vd.

– Med stark förankring i de svenska mejeriföretagen kan Svensk Mjölk vara med och påverka utvecklingen för svenska mjölkbönder och mejerinäring. Det ser jag fram emot att bidra till, säger Bo Rasmussen.

Svensk Mjölk var mellan 1998 och 2012 branschorganisationen för svenska mejeri- och husdjursföreningar samt svenska mjölkbönder. Idag är Svensk Mjölk en ekonomisk förening och bland annat ägare av varumärkena Präst, Grevé och Herrgård. Övrig verksamhet övergick 2013 till LRF-Mjölk samt Växa Sverige.

För mer information och kommentarer, kontakta:

Palle Bergström, ordförande i Svensk Mjölk, 070-324 41 65

Bo Rasmussen, tillträdande VD för Svensk Mjölk, 070-647 50 03

LRF Mjölk är branschorganisationen för svenska mjölkbönder, mejerier och husdjursföreningar. Vi är övertygade om att svensk mat och svenskt jordbruk har en roll att spela, både för att möta de globala utmaningarna och för att skapa jobb och välstånd i svensk ekonomi. www.lrf.se/mjolk, www.mjolk.se