Cegetel väljer Lucent Technologies applikationsplattform för mobilt Internet

Cegetel väljer Lucent Technologies applikationsplattform för mobilt Internet Lucent Technologies har fått i uppdrag av Cegetel att skapa en applikationsplattform för mobilt Internet i syfte att demonstrera tredje generationens personifierade mobiltjänster som videopost, e-post, kalenderhantering, reseplanering och biljetthantering. Tjänsterna är speciellt anpassade för kunder på chefsnivå och inom media. Cegetel kommer att använda applikationsplattformen miLife, som utvecklats av Bell Labs (Lucent), för att förstå och definiera vilka typer av tillämpningar och tjänster som kommer att bli tillgängliga på de trådlösa 3G nätverken. Lucents miLife applikationsplattform kommer att drivas i en aktiv mobil nätverkslösning för att kunna erbjuda användaren en portabel interaktiv multimediaupplevelse. Exempelvis kommer en person som kopplar upp sig till miLife från en mobil enhet att kunna ladda ner och titta på video, t ex filmtrailers. Om man sedan vill se filmen på bio räcker det med ett par klick för att beställa biljetter. För ytterligare information Vänligen se rubriken "Cegetel selects Lucent Technologies' mobile Internet applications platform" på www.lucent.com. Lucent Technologies Lucent Technologies designar och levererar system, mjukvara samt integrerade kretsar och service till nästa generations kommunikationsnätverk för operatörer, nättjänsteföretag och kunder inom näringsliv och förvaltning. Uppbackat av Bell Labs, ett av världens främsta centra för forskning och utveckling, fokuserar Lucent på snabbväxande områden som bredband och infrastruktur för mobilt Internet, kommunikationsmjukvara, halvledare och optisk kommunikation, webbaserade företagslösningar som länkar samman privata och publika nätverk samt nätverksdesign och konsulttjänster. För mer information om Lucent Technologies, besök hemsidan på www.lucent.com och www.bell-labs.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT00350/bit0002.pdf