Global Crossing och Lucent Technologies inleder test av ett

Global Crossing och Lucent Technologies inleder test av ett 40-gigabit optiskt system som är fyra gånger snabbare än dagens system Lucent Technologies och Global Crossing Ltd. tillkännager att tester har inletts av Lucents 40G optiska tekniksystem, som är fyra gånger snabbare än systemen som finns på marknaden idag. Lucent Technologies system har en total överföringskapacitet på 40 gigabit per sekund (Gb/s) och transporterar på en sekund cirka åtta miljoner e-post meddelanden på en sida var. Testerna som varat mellan 13-17 november utförs i en 71 kilometer lång fiberlänk mellan Bryssel och Antwerpen i Belgien, som är en viktig del av Global Crossings europeiska nätverk. Lucent Technologies 40G system är baserat på en teknik för multiplex tidsdelning (TDM) som överför röst, video och data med hjälp av en ensam laser och över en enda ljusvåglängd, men som uppspaltas i pulsintervaller. Designad för både kort- och långdistansnätverk gör 40-Gb/s systemet informationsöverföring möjlig på olika typer av fiber, och leverantörerna kan öka överföringshastigheten och maximera användandet av fibernäten samtidigt som de minskar kostnader, utrustnings- och utrymmeskrav. För ytterligare information Vänligen se rubriken "Global Crossing and Lucent Technologies begin trial of a 40-gigabit optical technology that is four times faster than today's systems" på www.lucent.com. Global Crossing Ltd. Global Crossing Ltd. bygger och erbjuder tjänster över världens mest omfattande IP-baserade fiberoptiska nätverk, som kommer att ha mer än 160 000 nätverkskilometer, med tjänsteutbud på fem kontinenter, 27 länder och mer än 200 större städer. Global Crossings huvudkontor ligger i Hamilton, Bermuda och har filialer i Los Angeles, London, Amsterdam, Madison (New Jersey), Rochester (New York), Sunnyvale (Kalifornien), New York och Miami. För mer information, besök hemsidan på www.globalcrossing.com. Lucent Technologies Lucent Technologies designar och levererar system, mjukvara samt integrerade kretsar och service till nästa generations kommunikationsnätverk för operatörer, nättjänsteföretag och kunder inom näringsliv och förvaltning. Uppbackat av Bell Labs, ett av världens främsta centra för forskning och utveckling, fokuserar Lucent på snabbväxande områden som bredband och infrastruktur för mobilt Internet, kommunikationsmjukvara, halvledare och optisk kommunikation, webbaserade företagslösningar som länkar samman privata och publika nätverk samt nätverksdesign och konsulttjänster. För mer information om Lucent Technologies, besök hemsidan på www.lucent.com och www.bell-labs.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00190/bit0002.pdf