IBM och Lucent Technologies tecknar produkt- och serviceavtal

IBM och Lucent Technologies tecknar produkt- och serviceavtal Lucent Technologies och IBM har tecknat ett avtal som innebär att IBM Global Services kommer att erbjuda Lucents produkter och lösningar till nätserviceleverantörer och företag. Avtalet träder i kraft internationellt inom de närmaste veckorna. I avtalet ingår Lucents produkter för datanät samt optiska och trådlösa produkter och lösningar som innehåller: · Virtuella privata nätverk som gör det möjligt för kunderna att på ett säkert sätt navigera genom Internet och sedan surfa tillbaka till interna webbsidor. · Voice over IP (VoIP) lösningar som innebär att kunder kan ringa och ta emot röstsamtal via det publika Internet. · Optiska nätverk baserade på Lucents OptiStar teknik. · Trådlösa nätverk (W-Lan) som erbjuder enkelt uppkoppling till Internet och intranät. · Leverans och distribution av innehåll på Internet, som cache-minnen och gateways, produkter för switching och navigering, samt administration, service och transport av innehåll · Programvaror för nätadministration IBM bidrar med deras starka kompetens inom områden som e-handel, infrastrukturer för e-handel samt lösningar för affärsadministration. Samarbetet förväntas ge båda företagen en intäkt inom produkt- och servicesidan på flera hundra miljoner dollar under de närmaste två åren. - IBM är erkänt som ett ledande företag inom e-handel och en stark partner med global marknadsnärvaro. Avtalet ökar därför våra möjligheter att ge våra kunder heltäckande och integrerade lösningar, säger Hans Rundberg som är vd för Lucent Technologies i Sverige. För ytterligare information Vänligen se www.lucent.com eller www.ibm.com Lucent Technologies Lucent Technologies designar och levererar system, mjukvara och service till nästa generations kommunikationsnätverk för operatörer, nättjänstföretag och kunder inom näringslivet. Bell Labs, står bakom företagets utveckling och forskning. Lucent fokuserar på snabbväxande områden så som bredband och infrastruktur för mobilt Internet, kommunikationsmjukvara, webbaserade företagslösningar som länkar samma privata och publika nätverk, nätverksdesign och konsulttjänster. Huvudkontoret ligger i Murray Hill, New Jersey i USA. För mer information om Lucent Technologies, besök www.lucent.com och www.bell- labs.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010618BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/18/20010618BIT00340/bit0001.pdf