Lucent Technologies GPRS-system går in i kommersiell fas

Lucent Technologies GPRS-system går in i kommersiell fas Lucent Technologies har avslutat integrationen av en GPRS-lösning och har med nyckelkunder som One.Tel i Australien och Celcom i Malaysia inlett ett kommersiellt systemtest av en mobil Internetlösning med inkoppling dygnet runt. Lucents GPRS-lösning är slutproduken av en system- och mjukvaruintegration mellan Lucent Technologies, Symmetry Communications Systems och Sun Microsystems. Lösningen möjliggör leverans av mobila Internettjänster med höghastighet till kunder hos befintliga GSM operatörer. Lucent och One.Tel har framgångsrikt använt Lucents GPRS-system för att utföra sökningar på Internet, överföring av data och e-posthantering med hög hastighet. Samtidigt har Lucent och den malaysiska operatören Celcom genomfört det första direktöverförda telefonsamtalet i landet via GPRS. Förutom den nätverksbaserade lösningen erbjuder Lucent operatörerna en lösning för att snabbt komma in på marknaden och börja generera intäkter. Till exempel är den trådlösa applikationsmiljön (WAE) designad så att den stödjer flera olika intelligenta nätverk och Internetbaserade användarapplikationer som kan ha fördel av de högre dataöverföringshastigheterna som blir möjliga med GPRS. Paketerad som ett mobilt kontor och livsstilslösning innehåller den: @ enhetlig meddelandeservice, e-post, kalender, fil och databasaccess och vägplanering. @ ljud, video, informations-, shopping- och banktjänster och aktiehandel. Lucent Technologies slutanvändarlösning innehåller ett omfattande tjänsteerbjudande inom affärsplanering och nätverksspridning. Den har ytterligare förbättrats via en särskilt framtagen fakturerings- och kundmjukvara, Arbor, som stödjer faktureringen per system. Som ytterligare en tjänst kommer operatörerna att kunna räkna med GPRS-kompatibla telefoner och apparater från Samsung. Lucent kan även erbjuda operatörerna WAP och M-portal lösningar genom ett avtal med Logica. För ytterligare information: Vänligen se rubriken "Lucent Technologies' GPRS system enters commercial phase" på www.lucent.com. Symmetry Communications Symmetry Communications är en ledande tillverkare av lösningar som möjliggör den så kallade "Information Super Sky Way" som innehåller sömlösa globala IP-baserade tjänster för trådlösa mobilapplikationer och slutanvändare. Huvudkontoret ligger i San Jose, Californien, USA . Symmetry Communications är även en av pionjärerna inom produktutveckling för kostnads-besparande lösningar för trådlösa operatörers erbjudanden av växlar för dataöverföring. Symmetrys modulära arkitektur erbjuder skalbara lösningar för trådlösa operatörer som vill minska kostnaden för mobila GPRS datatjänster. Symmetry använder både avancerade systemdesigntekniker och följer standardföreskrifter för att skapa unika och pålitliga produkter. Lucent Technologies Lucent Technologies designar och levererar system, mjukvara samt integrerade kretsar och service till nästa generations kommunikationsnätverk för operatörer, nättjänsteföretag och kunder inom näringsliv och förvaltning. Uppbackat av Bell Labs, ett av världens främsta centra för forskning och utveckling, fokuserar Lucent på snabbväxande områden som bredband och infrastruktur för mobilt Internet, kommunikationsmjukvara, halvledare och optisk kommunikation, webbaserade företagslösningar som länkar samman privata och publika nätverk samt nätverksdesign och konsulttjänster. För mer information om Lucent Technologies, besök hemsidan på www.lucent.com och www.bell-labs.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00490/bit0002.pdf